Bardzo często pojawiają się informacje o próbach podszywania się przez oszustów pod pracowników Banku. Oszuści dzwonią z rożnych numerów. Na Twoim telefonie może wyświetlić się nawet numer naszego Banku lub innej zaufanej instytucji.
Oszuści informują o rzekomo podejrzanej transakcji i próbują wyłudzić dane poufne lub namawiają do zainstalowania oprogramowania, które umożliwia zdalny dostępu do komputera.
Przestępca będzie wpływał na Twoje emocje w celu wprowadzenia Ciebie w stan poczucia zagrożenia, zaniepokojenia, zmartwienia lub zaciekawienia. Oszust może rozmawiać z Tobą z akcentem ukraińskim, rosyjskim.
Pamiętaj:
1. Pracownicy Banku nigdy nie proszą o podanie hasła do bankowości elektronicznej oraz kodów autoryzacyjnych.
2. Nie podawaj danych poufnych odnośnie Twojej karty czy dostępu do bankowości internetowej, kodów BLIK.
3. Nie podawaj przez telefon kodów z SMS-ów autoryzacyjnych.
4. Nie akceptuj transakcji w trakcie rozmowy telefonicznej.
5. Nigdy nie instaluj dodatkowego oprogramowania na prośbę osoby dzwoniącej.
6. Zwróć uwagę na akcent dzwoniącego, czy używane słowa np. konto zamiast rachunek.
7. Zachowaj zdrowy rozsądek. Nie działaj pod presją czasu. Chroń swoje dane!
Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości z kim rozmawiasz, rozłącz się, odczekaj minimum 30 sekund i samodzielnie skontaktuj się z Bankiem, Oddziałem lub Twoim opiekunem w Oddziale. Koniecznie wybierz oficjalny numer na klawiaturze numerycznej, nie oddzwaniaj z listy połączeń, które wyświetlają się na telefonie.
Bądź ostrożny! A jeśli podałeś poufne dane jak najszybciej skontaktuj się z Bankiem i Policją.
Zapoznaj się z poniższymi komunikatami. Wystarczą dwie minuty, które mogą uchronić Twoje środki.
https://zbp.pl/Aktualnosci/Wydarzenia/Oszusci-dzwonia-z-numerow-podszywajacych-sie-pod-banki